Skip to main content

Eterinių aliejų kokybė prasideda nuo to momento, kai kažkam kyla mintis pradėti gamybą. Išlaikyti kokybinius aspektus gana sudėtinga, nes dažnai gaminio kokybė priklauso ne tik nuo naudotų žaliavų, bet ir nuo kiekvieno tolesnio veiksmo, kai produktas jau pagamintas. Apie kokybę aš kalbu kaip apie visumą, o ne tik patį gaminį: tvarkinga veikla, tinkamai paženklinta etiketė, visa teisinga informacija apie gaminį, jo kilmę, gamybinius procesus, dokumentacija, atliktų tyrimų rezultatai, taros sterilumas ir tinkamumas produkto laikymui, informacija, nurodyta ar komunikuojama vartotojui, tiekimo grandinės, tinkamas laikymas ir t.t. Derėtų nustoti gaminių kokybę vertinti tik per vieną prizmę, nes vien tik geros sudėties gaminys nenusako bendros jo kokybės. Šiame įraše kalbėsiu apie neatitikimus ant eterinių aliejų buteliukų, konkrečiai nagrinėsiu vieną prieš savaitę man nutikusį atvejį, o sekančiuose įrašuose apžvelgsiu ir kitus panašius atvejus.

Turbūt pamenate ankstesnes mano pasakotas istorijas, apie kurias pasakojau įraše Eterinių aliejų kokybė (nekokybė) ir per savo edukacijas. Priminsiu kelias:

☆ Pirkau ką tik išleistos partijos aliejų mišinį ir jis jau buvo „sugedęs“. Vos atsukus buteliuką tai supratau iš kvapo, pasirodo į mišinį buvo įpiltas besibaigiančio galiojimo aliejus.

☆Pirkau gvazdikėlių eterinį aliejų, o buteliuke jis kvepėjo rozmarinais arba kitu žoliniu augalu.

☆ Pirkau muilą, ant kurio etiketės lietuviškai nurodytas aprašas visai nederėjo su išvardytais ingredientais.

☆Pirkau sviestmedžių aliejų, kurio galiojimas nurodytas virš metų į priekį, o oksidacija jau seniai įvykusi.

☆ Ne kartą įsigijau pasibaigusio galiojimo eterinius aliejus, bazinius aliejus.

☆ Perkant internetu du kartus gavau tuščius buteliukus 😃 išgaravo gal užsuktame buteliuke, juk eterinis aliejus!

☆ Daug kitų pavyzdžių, kurie nuteikia nemaloniai ir kartu suprantu, kad paprastam vartotojui, kuris neišmano kaip kvepia gvazdikėlių, šlamučių, santalų, bergamočių eterinis aliejus ar koks augalinis aliejus labai lengva apsigauti. Ir tokias žaliavas naudoja vaikų odos priežiūrai ir sveikatinimuisi, gamina kosmetiką, naudoja lyg niekur nieko.

Gamintojai, kurie dažniausiai turėtų vadintis tik perpilstytojais (nes negamina tų eterinių aliejų, o tik užklijuoja savo logotipą ir informaciją) taip pat tyl. Niekada nemačiau pranešimų apie jų klaidas ar pripažinimą vartotojui, nebent buvo paliestos atitinkamos tarnybos. Prieš nagrinėdama aprašomą atvejį dar peržiūrėjau įmonės (kurios buteliukų nuotraukas pridėjau ir aprašas situaciją) soc. tinklus, tikėdamasi, kad kažkur bus pranešimas dėl klaidos ir malonus pirkėjų atsiprašymas. Deja, nieko neradau, tad informavusi ir įmonę dėl šio atvejo jau antrą kartą, visgi nusprendžiau informuoti ir savo skaitytojus.

Gamintojų/ perpilstytojų nepastabumas

O dabar papasakosiu apie šią istoriją, kurią Jums aprašau:

Prieš mėnesį lankiausi vienoje parduotuvėlėje ir pastebėjusi klaidą ant eterinio aliejaus buteliuko iškart pasakiau konsultantei, ji buteliukus pašalino nuo lentynos, aptarėme kaip nesmagu būtų vartotojui, kuris liktų suklaidintas, jei aš nebūčiau pastebėjusi klaidos. Beje, turiu paminėti, kad iš ankstesnių apsilankymų turėjau nuomonę, kad šis verslas labai atsakingas ir rūpinasi kokybiniais aspektais, nes taip būdavo žodžiu komunikuojama.

Pritrūkus kelių ingredientų dirbtuvėms skuodžiau į tą pačią parduotuvėlę jų įsigyti. Ir sutapk taip – man baigėsi tas eterinis aliejus, ant kurio etiketės klaidą buvau pastebėjusi prieš mėnesį. Apmokėjusi už savo prekes išskuodžiau iš parduotuvės namo, vieno ingrediento neradau, tad mintyse jau galvojau į kurį miesto galą lėkti jo ieškoti.

Namuose jau nurimus, kad turiu visus ingredientus iš vakaro deduosi juos į lagaminą ir pastebiu tą pačią klaidą ant eterinio aliejaus buteliuko, kaip ir buvau pasakiusi pastabą prieš mėnesį! Na, žinokite, ĮPYKAU. Suprantu, kad etikečių perspausdinimas kainuoja laiko ir finansinių kaštų, bet save gerbiančiai AROMATERAPIJOS produktais prekiaujančiai įmonei nederėtų VĖL ant lentynos pastatyti buteliuko, kuris KLAIDINA savo užrašais, nors prieš mano akis prieš mėnesį visus buteliukus buvo pašalino (po mano išėjimo gal vėl grąžino?). Juo labiau, kad eteriniai aliejai perkelti ant naujos lentynos! Ai, nesupras tie vartotojai, sakote, koks skirtumas kas ten parašyta? Man raudonuoja skruostai už tokį požiūrį ir neatsakingumą, juk žinota kur buvo klaida. Gal vėl žmogiška klaida, sakysite? Gal. Tačiau savo produktų KOKYBE besirūpinančios įmonės vadovybė turėtų natūraliai siekti kokybės ir bent jau pranešti apie klaidą soc. tinkluose. Peržvelgus nemačiau jokio pranešimo, o juk tokį pat eterinį aliejų galėjo įsigyti ne vienas vartotojas.

Ant buteliuko nurodyta informacija matoma nuotraukoje. Tai čia ETERINIS aliejus ar ABSOLIUTAS? Gamybos būdai ir gaunami produktai skiriasi. Tai kokio augalo čia eterinis aliejus – ŠLAMUČIŲ, kaip nurodyta lotynišku pavadinimu (Helicrysum italicum), ar SANTALŲ (kaip nurodyta buteliuko kitoje etiketės pusėje)? Ir beje, tai yra mišinys, tad ir simondsijų (jojobos) aliejaus lotynišką vardą ir bendrą mišinio sudėtį derėtų nurodyti.

Dažnai pagalvoju, kad galėčiau būti puiki kokybės vadovė ar slapta pirkėja, nors net slaptintis ir tyčia daryti nieko nereikia, mane suranda tokios gamintojų – perpilstytojų klaidos. Niekada niekam neskundžiu, tik Jus nusprendžiau informuoti savo įrašų forma, kad žinotumėte kaip gali nutikti ir Jums.

Nenurodysiu įmonės vardo ir kur pirkau, nes pranešiau tiesiogiai, jau ANTRĄ kartą. Mano tikslas ne didinti ar mažinti kieno nors pardavimus ar kaip nors sumenkinti, o informuoti Jus, kaip gali nutikti. Turime siekti kokybės visose srityse, jei matome klaidą – praneškime gamintojui, galbūt vadovybės net nepasiekia tokios klaidos.

Dėl šio atvejo gavau asmeninį atsiprašymą, bet ne to man reikia, o kad tokie atvejai nepasikartotų. Labai palaikau Lietuvos verslus ir su jais stengiuosi bendradarbiauti, tad prašau nesuprasti mano įrašo kaip kokio nors įmonės diskreditavimo, tam ir uždengiu visus užrašus, kad įrašas būtų tik informacinio pobūdžio, bet nedarytų įtakos įmonės sėkmei/ nesėkmei.

Aistra Kazlauskienė [email protected]

Šiuo metu prekės neturime. Prisijunkite prie laukiančiųjų. Mes jus informuosime iš karto, kai tik turėsime šią prekę. Nurodykite savo el. pašto adresą.
X